.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اولين بيانيه ستاد دولت ائتلافي

اولين بيانيه ستاد دولت ائتلافي كارآمد و متعهد با ارائه سه مدل براي تحقق ايده اين دولت صادر شد.

متن كامل بيانيه شماره 1 ستاد دولت ائتلافي كارآمد كه خطاب به مردم و نخبگان كشور صادر شده است به شرح است:
مردم شريف و عزيز و نخبگان گرامي
دولت ائتلافي كارآمد و متعهد به جمع گرايي و برنامه محوري و نفي خودمحوري و تكروي مي‌انجامد و از اختلاف در انتخابات جلوگيري مي‌كند و پس از انتخابات همكاري را تسهيل مي‌نمايد. پيشنهاد اين است كه نامزدهاي اصولگرا و ارزشي وحدت كنند و يك دولت ائتلافي كارآمد براي چهار سال آينده تشكيل دهند و در انتخابات رياست جمهوري تلاش كنند يك نفر به نمايندگي از آن ها به صحنه بيايد ولي بقيه هم در دولت او حضور داشته باشند.
در غير اين صورت اگر نامزدهاي انتخاباتي و حاميان آنها فكر كنند كه يك فرد به تنهايي و با يك تيم صرفا هماهنگ با او مي‌تواند قوه مجريه را اداره كند از چند حال خارج نيست يا آنكه درك درستي از اداره كشور و مشكلات و فرصت‌هاي داخلي و بين‌المللي ندارد و يا ممكن است خداي ناكرده انگيزه ديگري غير از خدمت داشته باشد و يا آن كه برداشت غلطي از توكل دارد.
مهمترين وظيفه رئيس جمهور تشكيل دولت كارآمد و ارائه يك برنامه سازنده و با كمك آن دولت در چارچوب سياست‌هاي كلان است. در غير اين صورت انتظار تحولي از آن نخواهد بود در حالي كه شرايط تاريخي ايران نشان مي‌دهد كه تا چندين دهه بايد دولت‌هاي ائتلافي كارآمد و متعهد بر سركار بيايند و فضاي عمومي كشور به سوي همكاري و نشاط پيش برود، منظور ما از وحدت، راه پيدا كردن افراد غير متعهد به كانون‌هاي راهبردي كشور نيست و البته برخوردهاي تند و كنار ماندن سرمايه‌هاي انساني فراوان در توسعه كشور را نيز مناسب نمي‌دانيم.
حقيقا ما با دارا بودن اسلام و نظام جمهوري و رهبري دانا و با انگيزه و نخبگاني بي‌نظير و پيشكسوتاني توانمند بايد بهترين دولت‌ها را چه در بعد كارآمدي و چه در بعد اخلاقي و ارزشي به جهانيان نشان دهيم. موفقيت‌هاي بزرگ سه دهه اخير جمهوري اسلامي نبايد ما را مغرور نمايد و از اصول گذشته خود دور سازد و خداي ناكرده دعواها بر سر غنائم صورت گيرد. بايد با تمام توان و قبل از آنكه دوباره قدرتي مثل شوروي، تنفس ما را در مرزهاي شمال محدود سازد و يا قدرتي مثل آمريكا بتواند از بحران‌ها عبور كند و به مرزهاي جنوبي و يا غربي ما نزديك شود و يا آن كه دوباره از غرب قدرتي بخواهد جايگزين اين دو منطقه شود همان طور كه امريكا در شصت سال پيش‌ جايگزين انگليس در منطقه بشود.
بايد از فرصت فعلي استفاده كرد و ايران را تبديل به يك امپراطوري علمي، فرهنگي و اقتصادي نمائيم كه ريال و زبان فارسي، پول و زبان مشترك منطقه گردد.
لازمه دستيابي به چنين موقعيت‌هايي وحدت و همكاري نشاط و برادري و اميد به آينده است و اين كه به گذشته، قانع و مشغول نباشيم حداكثر توانايي‌هاي ملي را بسيج كنيم و گام‌هاي باقي مانده انقلاب را برداريم تا به يك جامعه آرماني و يك تمدن درخشان در منطقه و جهان دست يابيم.
دولت ائتلافي كارآمد و متعهد و تشكيل عرصه ملي در اين رابطه پيشنهاد شده است.دولت‌ها اگر كارآمد و متعهد نباشند و اگر تمامي معتقدين به جمهوري اسلامي به ساخت يك عرصه ملي فراتر از جناح‌ها نپردازند و يك فضاي مثبت و اميدوارانه در كشور شكل ندهند،نمي‌توانيم به اهداف خود برسيم و فرصت‌هاي تاريخي را از دست مي‌دهيم و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي جامعه هم از بين مي‌رود.
در جهت تحقق چنين ايده‌اي 3 راهكار و مدل را پيش رو داريم.
1- قبل از مرحله اول انتخابات (پيش از انتخابات)
در اين شيوه كه ايده‌ال مي‌باشد علاوه بر مزايائي كه در صدر بيانيه آمد، نيز موجب جلوگيري از تعدد كانديداها و افزايش موفقيت و همكاريها مي‌شود. در اين مدل چند نفر از نامزدهاي احتمالي با يكديگر ائتلاف مي‌كنند و اين ائتلاف با انتخاب يكي از آنان از ميان خود و با راي يك مجموعه 30 نفره از كارشناسان مورد اتفاق آنها صورت مي‌گيرد.
2 - قبل از مرحله دوم انتخابات
در اين شيوه چنانچه يكي از افراد راه يافته به مرحله دوم انتخابات به ايده دولت ائتلافي كارآمد و متعهد پايبند و معتقد باشد ساير نامزدهاي همفكر با او ائتلاف مي‌كنند تا پس از موفقيت، دولت ائتلافي را تشكيل دهد.
3 - بعد از انتخابات
در اين شيوه با توجه به جميع جهات چنانچه منتخب مردم شريف پايبند دولت ائتلافي كارآمد و متعهد باشد پس از انتخابات در برنامه‌ها و تركيب دولت از اين ايده تبعيت خواهد كرد.
در پايان از مردم شريف و گرانقدر ايران عزيز اسلامي تقاضا دارد كه ضمن ياري ما در تحقق اين مهم نظريات خود را نيز با ستاد دولت ائتلافي كارآمد و متعهد در ميان بگذارند.
ستاد مركزي دولت ائتلافي كارآمد و متعهد


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.383 seconds.